söndag 10 april 2011

Fin väder, rätt kläder


Nu har våren äntligen kommit! Visst blir man pepp?!
En av alla anledningar till att jag älskar våren är att jag kan börja cykla till tåget och bussen istället för att vara slav för de dåliga förbindelserna vi har där jag bor. Det går 4tåg i timmen men bara ett som passar med bussen och det är på håret...
Men man ska inte klaga för nu är våren här och cykeln åkte fram för ett tag sedan, de där 8km är inte långa och det är ju bra för en^^ Lite bra musik i öronen eller fågelkvittret så blir man extra glad och får en bra start och slut på skoldagen eller jobbet. Finns inte något direkt dåligt med att cykla, det är bra för dig och miljön, vad mer kan man begära? Inte ens när jag cykla hem i ösregnet och cykeln gick sönder när jag hade 1-2km kvar blev jag bitter Jag tittade bara upp mot himlen och log ( Jag har lärt mig det för sånt händer mig jämt, dagen innan så körde bussen ifrån mig hehe).

För mig är det lite frihet att cykla och jag får min vardagsmotion så gör som mig och cykla^^
Peace!

Inga kommentarer: